onsdag 31 december 2008

...4589, 4590, 4591, 4592, 4593, 4594...

Jag kan inte sova. Jag räknar vinflaskor i mitt rum. NEJ MAMMA, skoja

Hursomhelst har jag inte förstått det här med att räkna får, eller boxningshandskar eller vad fan man nu vill ska hoppa efter varandra... för mig blir det inte så tråkigt att jag somnar, utan snarare så tråkigt att min sömnlöshet övergår i depression. Dessutom ska man väl ha rätt dålig fantasi för att nöja sig med får? Rätt var det är hoppar hellre nakna damer över fårstängslet, eller varför inte en hyacint...

Dock kan sömnlöshet ljuslägga ypperliga tillfällen att rädda bloggen från analfabetiskt helvete och en fantastiskt skräckvidrig, ja helt anfäktagrotesk diaboliskt oförståndsoerhörd våldsförnedringsdöd. Att skriva gör mig trött (sorry), så det tjänar ädla dubbla syften.

I fas 1 av min sömnlöshet har jag redan ansat en tangorabatt. Jag funderar på att ha som nyårslöfte att ha tangorabatt åtminstone till i maj. Om jag ser äldre ut på bilden beror det på Errol Flynn:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/Errol_Flynn1.jpg


Vidare har jag kollat på youtubefilmer om det finska folket. Tragikomik på hög nivå:



Här har vi en finne som sveper vodka, skulle jag tro att det är:



Hehehehe:



Även idiotiska svenskar och idiotiska finnar på den mest idiotiska plats som finns, där svenskar och finnar tillsammans utarbetar en ypperlig formel av (om än underhållande) misär: FINLANDSBÅTEN:



Denna rysare får avsluta kvällen. Fast visst fan är den rätt kul ändå??! Skriket gillar jag. Med ett dubbelmoraliskt flin säger jag godnatt.

1 kommentar:

Leonard sa...

HAHA! Åh, grotesco, åh finnar, åh finnhumor. Av någon märklig anledning blir det alltid tragikomiskt. Så bra!